bomba hebat guna tektik selamatkan wanita..tahniah

SUNGAI PETANI 1 Sept. – Kecekapan anggota bomba menggunakan teknik psikologi berjaya menyelamatkan seorang wanita yang terjatuh ke dalam sebuah telaga berkedalaman kira-kira lima meter di Kampung Masjid, Tikam Batu di sini.
Image result for bomba dalam perigi
Difahamkan mangsa yang berusia 27 tahun dan baru beberapa bulan berkahwin ditemui orang ramai dalam keadaan lemah dipercayai akibat terlalu lama berada di dalam telaga yang terletak di hadapan rumahnya.

Menurut Pegawai Bomba Kanan 1, Yacob Ishak yang mengetuai operasi menyelamat tersebut, pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu kira-kira pukul 10 pagi.

“Sebaik tiba ke lokasi, kami mendapati wanita tersebut berada dalam keadaan sedar dan berpaut pada pembahagi yang terdapat di dinding telaga. Terdapat tangga lama diletakkan di situ, namun dia gagal untuk dinaikkan.

“Maka kami menggunakan pendekatan psikologi dengan memujuk dan menyerahkan apa yang dikehendaki termasuk tudung bagi menutup aurat selain meminta bantuan suaminya. Dalam tempoh 10 hingga 15 minit, dia akhirnya dapat dikeluarkan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sementara itu, usaha Utusan Malaysia untuk menemu bual keluarga mangsa gagal apabila mereka enggan memberi kerjasama.

Difahamkan mangsa telah dibawa ke hospital untuk menerima rawatan lanjut.

Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan