Info!!! Panas...Kharuddin Abu Hassan minta Tan Sri Khaled Abu Bakar jawab??? wahhh...KPN pun kene cabar ni..

TAN SRI KHALED ABU BAKAR (KPN) TOLONG JAWAB!! JANGAN LARI DARI FAKTA SEBENAR!!
Image result for khairuddin abu hassan
Apa status siasatan laporan polis saya keatas najib tun razak, rosmah mansor, riza aziz dan jho low??!!

Adakah polis sudah memanggil mereka untuk proses siasatan?! Kalau belum; kenapa?!

Sekiranya tan sri khalid abu bakar buat kenyataan nak panggil tun dr mahathir mohamad kerana menghadiri perhimpunan BERSIH 4; mengapa najib tun razak, rosmah mansor, riza aziz dan jho low tidak boleh dipanggil?! Apa istimewanya mereka ini?!

Kenapa PDRM pilih kasih dan praktik 'double standard' dalam siasatan mereka?!

Keseluruhan rakyat Malaysia sedang memerhati dan negara-negara luar juga sedang melihat pihak penguatkuasa kita yang amat tidak berkredibiliti, tidak telus, tidak adil, tidak professional serta tidak amanah!!

Malahan, kuasa eksekutif kita sudah nampak salahguna kuasa di dalam menangani kes skandal 1MDB!!

Perkara yang patut diberi keutamaan untuk menyiasat polis tidak siasat!! Perkara-perkara yang tidak patut siasat direka-cerita untuk menyiasat!!

Akhirnya PDRM hanya dapat malu!! Lihat saja reka-cerita mereka mengenai justo yang akhirnya dinafikan oleh polis thailand kononnya terlibat dengan memalsukan dokumen-dokumen petrosaudi!!

Pembohongan terhadap clare brown (editor sarawak report) juga dimalukan oleh INTERPOL yang menyatakan mereka tidak mempunyai asas untuk menahan clare brown dan menolak fahaman politik sempit Malaysia!! PDRM malu besar!! Putrajaya pun malu besar!!

Tadi TV3suku keluarkan berita fitnah kononnya tun dr mahathir mohamad membiayai kos operasi sarawak report di london. Itu satu pembohongan dan penipuan yang tidak berasas sama sekali!! Saya lebih mengenali clare brown!! Macam-macam reka-cerita dibuat untuk melakukan 'character assasination' terhadap para pengkritik mereka!! Namun kita semua jangan risau kerana rakyat tidak b0doh semacam mereka semua!!

Saya mempunyai hak untuk mengetahui kedudukan atau status laporan polis keatas najib tun razak, rosmah mansor, riza aziz serta jho low!!

Tan sri khalid abu bakar tolong beri pencerahan dan jangan menyimpang dari asas sebenar kes skandal 1MDB!!
Jangan terlalu kalut dengan isu-isu lain!! Laporan polis saya dah lama buat tapi habuk pun tak ada!! Inilah imej PDRM masakini yang sedang ditertawakan oleh seluruh dunia!!
.................................................. ...................


LAPORAN POLIS TRRHADAP SYARIKAT-SYARIKAT DIKAWAL OLEH NAJIB TUN RAZAK DAN KELUARGA JHO LOW DI IBU PEJABAT POLIS HONG KONG
Saya secara rasminya telah membuat laporan polis di ibu pejabat polis Hong Kong pada 30 ogos 2015 jam 2 petang waktu tempatan keatas empat buah syarikat yang mana najib tun razak menjadi 'signatory' serta syarikat-syarikat yang dimilikki oleh jho low serta keluarganya.
Dalam laporan polis di Hong Kong; saya telah memohon pihak berkuasa di sana untuk menyiasat secara rapi terhadap empat buah syarikat iaitu:

1) ALLIANCE ASSETS INTERNATIONAL LIMITED
2) CITYFIELD ENTERPRISES LIMITED
3) BARTINGALE INTERNATIONAL LIMITED
4) WONDER QUEST INVESTMENTS LIMITED

Syarikat-syarikat ini amat meragukan kerana difahamkan bahawa najib tun razak adalah 'signatory' nya dan di dalam akaun-akaun syarikat ini pernah mempunyai rekod simpanan sejumlah RM1.125 billion yang disimpan melalui bank CREDIT SUISSE HONG KONG BRANCH.
Saya turut memohon pihak polis Hong Kong untuk buat penyiasatan secara terperinci dan komprehensif mengenai sumber kewangan syarikat ini dan transaksi dananya.

Pada masa yang sama, saya turut membuat laporan polis keatas syarikat-syarikat yang dimilikki oleh jho low dan ahli keluarganya merangkumi syarikat-syarikat:

1) JYNWELL CAPITAL (HK)
2) JYNWELL CHARITABLE FOUNDATION
3) STRATEGIC RESOURCES (GLOBAL LIMITED)

Satu siasatan yang teliti akan dilaksanakan oleh pihak polis Hong Kong bagi menyiasat samada syarikat-syarikat milik kepentingan jho low serta keluarganya pernah berusurusan ataupun tidak dengan syarikat 1MDB yang mencecah hutang piutang sejumlah RM42 billion setakat bulan mac 2014.

Saya juga memohon pihak polis Hong Kong untuk menyiasat samada syarikat-syarikat milik jho low serta keluarganya pernah membuat apa-apa pelaburan ataupun tidak bagi pihak syarikat 1MDB di Hong Kong?!
Laporan polis di Hong Kong dibuat adalah semata-mata kerana saya mahu pihak polis dari negara luar menyiasat secara komprehensif, telus serta tanpa sebarang pengaruh dari Perdana Menteri Malaysia yang nampak kini sedang menyalah-guna kuasa bagi mengambil pelbagai tindakan terhadap pegawai-pegawai kerajaan yang sedang menyiasat kes skandal 1MDB ini!!

Sepertimana yang saya pernah katakan; secara jujur dan ikhlas saya tidak lagi mempunyai kepercayaan mahupun keyakinan terhadap PDRM, Bank Negara Malaysia serta Pejabat Peguam Negara Malaysia.
Badan-badan berkuasa ini tidak berani untuk menyiasat kes skandal 1MDB secara bebas, adil, telus serta komprehensif!! Keseluruhan rakyat dah mula sedar seolah-olah ada 'tangan ghaib' yang sedang mebuat 'kawalan jauh' untuk memperlahankan seterusnya kemungkinan menutup kes penyelewangan skandal syarikat 1MDB!!
Dengan izin Allah swt; seandainya berlaku pertukaran kepimpinan di negara kita maka kesemua pegawai tertinggi badan-badan berkuasa ini bersama sesiapa saja yang terlibat di dalam konspirasi untuk menutup kemungkaran kes skandal syarikat 1MDB mesti didakwa dan dihukum secara setimpalnya!!

Kalangan ini telah menodai dan mengkhianati amanah Allah swt serta rakyat Malaysia untuk melaksana tanggungjawab secara teramanah yang mungkin!!

Adalah tidak keterlaluan sekiranya saya katakan puak-puak haprak ini adalah pengkhinat kepada bangsa, agama mahupun tanahair kita yang tercinta ini!!

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x500.

.................................................. ...................


APA DAH JADI!!!
APA MACAM SEMUA KAKI BODEK MINDA LEMAH BEROTAK UDANG???
Apa macam semua kaki bodek minda lemah berotak udang bila pihak 'interpol' secara rasminya telah menolak permohonan Putrajaya untuk menahan claire brown editor sarawak report??!!
Sebagai rakyat Malaysia saya merasa amat malu kerana negara kita tidak dihormati lagi oleh pihak penguatkuasa undang-undang antarabangsa!! Sungguh memalukan!!

Kini secara rasminya interpol telah menolak permohonan Putrajaya untuk menahan editor sarawak report. Ini juga membawa makna semua pertuduhan terhadap clare brown tidak mempunyai asas kebenaran serta tidak mempunyai bukti yang kukuh!!
Semua reka cerita Putrajaya tidak menjadi!! Semua penipuan Putrajaya tidak menjadi!! Ini kemungkinannya semua para penasihat najib tun razak hakikaktnya adalah kalangan kaki bodek minda lemah berotak udang!!

Imej Putrajaya, PDRM dan para menteri-menteri kabinet 'half past six' yang mengeluarkan pelbagai kenyataan kononnya semua laporan yang ditulis oleh clare brown di dalam portal sarawak report tidak tepat dan berteraskan matlumat palsu kini telah terbukti tidak benar sama sekali!!

Apabila interpol menolak permohonan Malaysia ianya membawa makna semua yang dilaporkan oleh clare brown adalah benar!!
Saya nak tahu apa pendirian kalangan kaki bodek minda lemah berotak udang seperti yb datuk rahman dahlan, yb datuk ghapur salleh, yb datuk salleh tun said, yb dato ahmad maslan, yb tan sri shahrir samad serta beberapa tokoh lagi??!!

Kini keseluruhan rakyat jelata dapat melihat secara jelas siapa yang bercakap benar dan siapakah kaki penipu putar alam??!!
Saya dah kata jangan cuba nak reka cerita untuk menegakkan benang yang basah!! Ini soal kebenaran yang berteraskan pada undang-undang!!
Ini juga satu pengajaran kepada semua kaki-kaki bodek minda lemah berotak udang agar jangan cuba nak menipu serta memperb0dohkan rakyat lagi di masa akan datang!! Lain kali kalau nak menipu buatlah perancangan yang rapi sikit!! Bila jadi macam ini siapa yang malu??!!
Pihak penguatkuasa undang-undang antarabangsa amat professional dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab mereka!! Mereka bukan seperti para penguatkuasa undang-undang di negara kita yang hanya bertindak mengikut telunjuk tangan ghaib!! Budaya kita takut kepada pemimpin bukan takut pada tuhan!!

Undang-undang di negara kita kini amat tidak adil serta tidak telus!! Semua rakyat jelata tidak menghormati dan tidak yakin lagi dengan para penguatkuasa undang-undang di Malaysia!!
Dengan perasaan rendah diri dan tawadduk saya teringin sangat nak dengar komen serta pandangan ketua polis negara dalam isu clare brown ini yang ditolak oleh interpol!! Bolehkah ketua polis negara beri sedikit pencerahan kepada keseluruhan rakyat di negara kita mengenai berita yang amat mendukacitakan ini!!


.................................................. ...................


LAPORAN POLIS KEATAS AKAUN PERIBADI NAJIB TUN RAZAK DAN PENIPUAN ARUL KANDA KANDASAMY DI IBU PEJABAT POLIS JALAN CANTONMENT, SINGAPURA

Saya telah membuat satu laporan polis di ibu pejabat polis jalan cantonment, singapura keatas kes akaun peribadi najib tun razak serta penipuan arul kanda kandasamy mengenai simpanan tunai brazen sky limited (anak syarikat 1MDB) di bank BSI singapura.

Laporan polis di singapura telah dibuat secara rasminya pada jam 10:30 pagi di jabatan 'Commercial Affairs Department' di ibu pejabat polis singapura yang terletak di jalan cantonment.

Sekali lagi, memandangkan kes akaun peribadi najib tun razak telah melibatkan 'Falcon Private Bank' yakni 'Swiss Private Banking' cawangan singapura maka secara langsung ianya mempunyai satu asas yang kukuh agar laporan polis dibuat di singapura agar pihak 'Legal Enforcement Authority' di sini dapat menyiasat kes ini secara professional dan telus di bawah pengubahan wang haram.

Pihak penyiasat dari 'Commercial Affairs Department' singapura telah memberi jaminan untuk menyiasat kes ini secara komprehensif berteraskan segala bahan bukti yang telah diberikan kepada mereka oleh saya.

Secara peribadi saya amat sedih dan kesal dengan sikap penguatkuasa undang-undang di negara kita yang nampak tidak ikhlas untuk menyiasat kes skandal 1MDB ataupun kes-kes yang menjadi polemik di negara kita secara adil, telus, saksama mahupun professional.

Kalangan ini lebih gemar mengikut telunjuk 'tangan ghaib' serta nampak takut untuk bertindak secara adil dan saksama di dalam membela kepentingan rakyat jelata!!

Begitu juga dengan satu laporan polis turut dilakukan keatas arul kanda kandasamy yang telah membuat kenyataan berunsur 'fitnah' serta menipu di dalam kes simpanan wang tunai berjumlah usd1.103 billion di bank BSI singapura.

Demi untuk menyelamatkan negara kita dari sebarang unsur penyelewengan dana syarikat 1MDB serta untuk mencari kebenaran hakikat punca permasalahan syarikat ini maka adalah wajar untuk saya serahkan kepada undang-undang antarabangsa bagi menyiasatnya secara telus mahupun adil kerana mereka tidak mempunyai kepentingan langsung dalam kes skandal kewangan ini!!

Saya juga berharap tindakan ini akan menjadi satu pengajaran kepada mana-mana pihak yang berkompromi dengan salah-laku bahawa mereka tidak akan selamat dan tidak boleh dilindungi kerana pelbagai sumber undang-undang boleh mendakwa setiap unsur penyelewengan yang dilakukan secara tidak amanah yang membabitkan kepentingan rakyat.

Apa jua yang bakal menimpa diri; saya berikrar untuk melawan segala bentuk kemungkaran dan penyelewengan di negara kita secara habis-habisan kerana najis rasuah yang jijik ini bakal meruntuhkan keseluruhan bangsa mahupun negara kita!!

Sesiapa saja yang tidak amanah tanpa mengira pangkat serta darjat walaupun beliau seorang Perdana Menteri sebagai contohnya harus dikemukakan ke muka pengadilan atas setiap perbuatan mungkar mereka!! (26/8/15)
.............................................


LAPORAN POLIS KEATAS PENGGUBAHAN WANG HARAM SYARIKAT PETROSAUDI INTERNATIONAL DAN 1MDB DI LONDON

Pada 21 ogos 2015 jam 6:30 petang waktu tempatan; saya telah buat satu laporan polis keatas syarikat Petrosaudi International dan 1MDB di Balai Polis Chairing Cross, London.

Laporan polis ini adalah berkisar kepada penggubahan wang haram 'money laundering' di antara syarikat Petrosaudi international dan 1MDB untuk disiasat oleh 'The Proactive Money Laundering Investigative Team'.

Pihak Polis Metropolitan London juga telah menghubungi peguam saya Matthias Chang dan berikrar untuk memberi kerjasama dalam melaksanakan penyiasatan aktiviti penggubahan wang haram rentas sempadan ini secara komprehensif serta telus.

Matthias Chang turut mengesahkan dihubungi oleh pihak Polis Metropolitan London tengahari tadi waktu tempatan.

Ini bukan soal wajar ataupun tidak wajar!! Ini adalah soal undang-undang yang sepatutnya menyiasat kes skandal 1MDB bagi membuktikan kebenarannya di dalam mencari satu kepastian yang hakikat di manakah berbillion ringgit dana syarikat ini telah hilang!!

Ini dana kerajaan yang juga wang wang rakyat selaku pembayar cukai di tanahair kita!! Ini adalah maruah negara yang mesti disiasat oleh badan-badan penguatkuasa undang-undang mahupun kewangan secara terperinci!!

Sepatutnya kerajaan kita menyiasat kes ini secara telus dan saksama dan sesiapa saja yang terlibat dengan jenayah ini harus dibawa ke muka pengadilan tanpa pilih kasih!!

Andaikata, sekiranya ditakdirkan mana-mana pembesar negara sekalipun terlibat di dalam skandal kewangan syarikat 1MDB ini; beliau juga harus diheret ke muka pengadilan dan harus diambil tindakan mengikut lunas undang-undang negara!! Undang-undang tidak sepatutnya menyebelahi mana-mana pihak!!

Penguatkuasaan dan undang-undang di negara kita nampak tidak memberi impak berkesan keatas proses siasatan kes skandal 1MDB!! Keikhlasan serta kesungguhan kerajaan untuk
menyiasat kes 1MDB amat mencurigakan!!

Oleh yang demikian kaedah terbaik untuk mencari keadilan yang telus bagi menyiasat kes ini adalah melalui bantuan proses undang-undang antarabangsa kerana penggubahan wang haram ini berlaku secara rentas sempadan membabitkan lebihkurang 6 negara!!

Biarlah kita serahkan juga kepada proses undang-undang antarabangsa bagi menyiasat seterusnya menzahirkan secara terbuka kepada 30 juta rakyat Malaysia di manakah punca kesilapan kes skandal 1MDB ini!!

Undang-undang antarabangsa ini juga sikit sebanyak dapat membantu kerajaan Malaysia yang nampak tidak mampu serta tidak berkesan bagi mencari kebenaran kes skandal 1MDB secara mutlak!!
...........................................


POLIS PERANCHIS MULA BERTINDAK KE ATAS LAPORAN SAYA MENGENAI KES SKANDAL 1MDB

Saya telah buat satu laporan polis secara rasminya di ibu pejabat polis Lyon, Peranchis pada bulan julai 2015 mengenai kes salahlaku skandal 1MDB dan kini sedang menampakkan hasilnya. (Insya-Allah)

Polis di Lyon telah memaklumkan melalui e-mail yang mereka telah pun menghantar laporan dan rakaman kenyataan saya pada pihak majistret di sana.

Pegawai penyiasatnya; Regis Donelle (Capitaine de Police) D.I.P.J. de Lyon dari Divsion Economique et Financiere telah mengesahkan bahawa laporan polis saya juga telah dihantar pada 'Financial Parquet de Paris' (jabatan siasatan komersial) oleh pihak majistret.

Saya berdoa selepas ini polis peranchis juga bakal memaklumkan mengenai kes ini ke pihak Interpol yang juga beribu-pejabat di Lyon memandang polisi Interpol hanya berurusan dengan pihak penguatkuasa sesebuah negara bukan dengan individu.

Hakikatnya, apabila saya bersama peguam iaitu matthias chang tiba di ibu pejabat Interpol (polis antarabangsa) di Lyon; kami telah dinasihati untuk buat laporan polis mengenai skandal 1MDB melalui jabatan polis peranchis. Kelak, pihak polis di Peranchis bakal memaklumkan mengenai kes skandal 1MDB ini kepada Interpol yang berpengkalan di Lyon.

Keluhuran undang-undang di negara kita agak menyedihkan kerana pihak penguatkuasa di Malaysia nampak tidak mahu bertindak secara proaktif dan amat tidak telus!! Pelbagai strategi digunakan untuk merungkai struktur siasatan atau melengahkan proses siasatan kes skandal 1MDB!!

Sebagai contohnya, asas siasatan PDRM telah dipesongkan kepada siasatan keatas justo yang ditangkap di Thailand, clare brown editor sarawak report dan beberapa pegawai SPRM serta BNM disoal-siasat!! Empat orang anggota PAC pula dilantik sebagai timbalan-timbalan menteri secara tiba-tiba yang akhirnya membantutkan struktur serta proses siasatan oleh PAC!!

Apakah kerajaan ikhlas untuk siasat kes skandal 1MDB atau disebaliknya!! Keseluruhan rakyat di negara kita sedang memerhati secara teliti perkembangan negatif ini!! Sesungguhnya juga, rakyat kini bijak dan tidak bod0h lagi!!

Apa yang semakin pelik kini kenapa SPRM tidak dilantik untuk menganggotai 'task force' yang baru ditubuhkan??!! Saya amat sangsi dengan pendirian Peguam Negara yang baru!! Apa motif tindakan Peguam Negara yang baru ini??!!

Persepsi keseluruhan rakyat jelata terhadap pihak-pihak penguatkuasa undang-undang dan kewangan di negara kita sudah mula tidak diyakini lagi!!

Pada pandangan peribadi saya, pendirian mahupun motif mereka amat meragukan sama sekali di dalam menangani kes skandal 1MDB ini!!

Nampak sangat kerajaan tidak berani bertindak secara telus dan bebas untuk menyiasat seterusnya menyelesaikan kes skandal 1MDB sebab itulah penyangak jho low serta beberapa individu-individu termasuk semua ahli lembaga pengarah 1MDB masih bebas dan tidak disentuh oleh sesiapa pun!!

Inilah keadaan undang-undang yang amat menyedihkan di tanahair kita!! Amat tidak telus dan amat berat sebelah!!
..............................................
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 800x500.

PETALING JAYA: Bekas Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan nekad ke Switzerland bagi menyerahkan bukti berkaitan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Tindakan itu dibuat selepas mendakwa pihak berkuasa Malaysia tidak bertindak dengan tegas dan segera terhadap laporannya sebelum ini.

Beliau telah mengemukakan semua bukti dakwaannya di Pejabat Peguam Negara Switzerland di Bern.

“Saya akan serahkan kepada pihak penguatkuasa undang-undang dan ‘swiss financial regulator finma’ untuk buat siasatan secara komprehensif terhadap semua salahlaku penyelewengan kes skandal 1MDB yang membabitkan Swiss Bank serta beberapa bank antarabangsa,” katanya dalam status yang dimuat naik di laman Facebooknya.

Bagi tujuan berkenaan Khairuddin ditemani peguamnya, Matthias Chang.

Dalam status yang sama beliau mempersoalkan tindakan terhadap laporan yang dibuatnya berhubung Skandal 1MDB.

Beliau juga menuduh pihak berkuasa tidak menyiasatnya secara professional.

“Sebagai contohnya pihak PDRM asyik sibuk nak siasat Justo dan Clare Brown (Editor Sarawak Report) tetapi penyangak Jho Low tidak pernah disiasat pun dan masih bebas sehingga kini!!

“Beberapa laporan polis telah dibuat keatas penyangak jho low tetapi sehingga kini masih tiada kelihatan sebarang daya-usaha untuk memanggil seterusnya menyiasat pembabitannya dengan urus niaga 1MDB!! Mengapa??!!

“Secara rasminya saya turut membuat laporan kepada SPRM, BNM serta Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur mengenai penyangak jho low ini!! Apa istimewanya dengan penyangak jho low ini yang masih tidak disentuh oleh pihak penguatkuasa undang-undang di negara kita??!! Soalnya.

Berikutan ketiadaan tindakan yang diambil, beliau menegaskan telah hilang kepercayaan terhadap penguat kuasaan undang-undang di Malaysia.
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan