Saya tak tahu..bukan saya yang bakar bangunan PDRM..ujar beliau..

PUTRAJAYA - “I don't know. I don't light the fire. (Saya tidak tahu. Bukan saya yang bakar) bangunan PDRM (Polis DiRaja Malaysia),” demikian ujar Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Paul Low ketika diminta mengulas mengenai kebakaran yang berlaku di Ibu Pejabat Polis (IPD) Bukit Aman 29 Julai lalu.

Image result for bukit aman terbakar
Menurutnya, pihak polis hanya melakukan soal siasat berhubung kebakaran tersebut dan tiada individu dilaporkan ditahan selepas kejadian dilaporkan.

“Ketua Polis Negara (Tan Sri Khalid Abu Bakar) tidak menahan mana-mana individu, hanya soal siasat mereka yang disyaki terlibat,” katanya lagi.

Kebakaran di tingkat sembilan dan 10 Bangunan Menara Dua, Ibu Pejabat Polis Bukit Aman dilaporkan berlaku pada kira-kira 5.20 petang.

Tingkat sembilan adalah bahagian Jabatan Narkotik, manakala tingkat 10 adalah Jabatan Siasatan Jenayah.

Paul bagaimanapun mengesahkan dokumen milik Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) tidak terjejas dalam kebakaran tersebut.

“Saya ada tanya SPRM, adakah dokumen-dokumen milik mereka berada dalam keadaan baik? Mereka jawab ‘ya’,” kata Paul lagi.
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ulasan:

Catat Ulasan